Michał Wyrostkiewicz

Od cytatu do plagiatu – eksploracje infoetyczne (cz. 2)
[From the citation to the plagiarism – infoethical explorations (vol. 2)]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Biuletyn Edukacji Medialnej (ISSN: 1733-0297)
Rok wydania: 2017
Tom: 15
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 94-106
Streszczenie: Zgodnie z powszechnie przyjętą definicją cytat to dosłowne przywołanie czyjejś lub swojej wypowiedzi. Infoetyczne eksploracje problematyki doprowadziły do wniosku, że takie „techniczne” ujęcie problemu nie charakteryzuje w pełni cytatu. Trzeba do niego dodać warstwę humanistyczną. Wówczas cytatem nazwie się wyraźnie oznaczoną i opisaną wypowiedź włączoną do tekstu autorskiego, wobec którego ma ona funkcje pomocniczą (subsydialną), a nie pomocną, ozdobną lub uzupełniającą. Prawdziwy cytat ma na celu odkrywanie prawdy. Jest też narzędziem wspólnototwórczym.
Słowa kluczowe: cytat, infoetyka, badania naukowe, tekst naukowy
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/files/819/1_2017/bem_1_2017_calosc.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Michał Wyrostkiewicz",
title = "Od cytatu do plagiatu – eksploracje infoetyczne (cz. 2)",
journal = "Biuletyn Edukacji Medialnej",
year = "2017",
number = "1",
pages = "94-106"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wyrostkiewicz, M. (2017). Od cytatu do plagiatu – eksploracje infoetyczne (cz. 2). Biuletyn Edukacji Medialnej, 1, 94-106.