Cierpienie dzieci w wieku wczesnoszkolnym inspiracją do pracy wychowawczo-dydaktycznej nauczycieli
[Children’s suffering in early-school age as a inspiration to educating and didactical teachers’work]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Radom
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia
Redaktorzy: Jolanta Wiśniewska
Strony od-do: 260-268
Streszczenie: Cierpienie (ból, choroba, śmierć najbliższych osób, samotność), towarzyszące człowiekowi w różnych okresach jego życia, dotyka także dzieci. Może mieć ono charakter wyzwalający lub blokujący. W opracowaniu szukano odpowiedzi na pytania: Czy dziecko w wieku wczesnoszkolnym jest w stanie przeżyć cierpienie graniczne? Jakie znaczenie dla integralnego rozwoju dziecka ma dotykające go cierpienie? Jakie zadania i wskazania wyrastają przed nauczycielem w zakresie pracy wychowawczo-dydaktycznej z dzieckiem doświadczającym cierpienia?
Słowa kluczowe: cierpienie, integralne wychowanie, dziecko w wieku wczesnoszkolnym



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marta Buk-Cegiełka",
title = "Cierpienie dzieci w wieku wczesnoszkolnym inspiracją do pracy wychowawczo-dydaktycznej nauczycieli",
journal = "",
year = "2015",
pages = "260-268"
}

Cytowanie w formacie APA:
Buk-Cegiełka, M. (2015). Cierpienie dzieci w wieku wczesnoszkolnym inspiracją do pracy wychowawczo-dydaktycznej nauczycieli. , 260-268.