Integralne wychowanie dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w świetle podstawy programowej
[Integral kids' education in early school education in the light of curriculum]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Kraków
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Rozwój i wychowanie dziecka w środowisku przedszkolnym i szkolnym – perspektywy i problemy
Redaktorzy: Jolanta Karbowniczek, Anna Błasiak, Ewa Dybowska
Strony od-do: 201-216
Streszczenie: K. Chałas definiuje integralne wychowanie jako "wspomaganie wychowanka w drodze do osiągnięcia pełni człowieczeństwa – w harmonijnym rozwoju jego potencjalności tkwiących w poszczególnych sferach: fizycznej, psychicznej, społecznej, duchowej, religijnej oraz ich integrowaniu ze sobą" W kontekście tematu pracy powstaje pytanie: Jakie możliwości i szanse integralnego wychowania stwarza realizacja podstawy programowej na I etapie edukacyjnym? W przedstawionym materiale podjęta zostanie próba odpowiedzi na powyższe pytanie z uwzględnieniem poszczególnych sfer rozwojowych dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz możliwości ich integrowania.
Słowa kluczowe: integralne wychowanie, edukacja wczesnoszkolne, podstawa programowa



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marta Buk-Cegiełka",
title = "Integralne wychowanie dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w świetle podstawy programowej",
journal = "",
year = "2015",
pages = "201-216"
}

Cytowanie w formacie APA:
Buk-Cegiełka, M. (2015). Integralne wychowanie dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w świetle podstawy programowej. , 201-216.