Inspirowanie dzieci do twórczości literackiej na I etapie edukacyjnym
[Inspiring children’s literary creativity at the first educational stage]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Państwo i Społeczeństwo (ISSN: 1643-8299)
Rok wydania: 2023
Strony od-do: 123-137
Streszczenie: Twórczość uznawana jest za jedną z najistotniejszych form ludzkiej aktywności. Jak podkreśla Andrzej Strzałecki, można ją rozpatrywać jako dzieło, proces, zespół zdolności intelektualnych lub cech osobowościowych albo jako zespół stymulatorów społecznych. Istotnym zadaniem stojącym przed szkołą jest stwarzanie warunków do twórczego rozwoju uczniów i ich twórczej aktywności. W artykule podjęta została próba odpowiedzi na pytanie: Jak inspirować uczniów do podejmowania twórczości literackiej w edukacji wczesnoszkolnej? W pierwszej części dokonano analizy zagadnień dotyczących pojęcia twórczości na podstawie literatury. Ukazane zostały możliwości, jakie stwarza podstawa programowa w zakresie rozwijania aktywności twórczej uczniów w klasach I–III szkoły podstawowej oraz zadania stojące przed nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej. Konkluzję opracowania stanowią propozycje praktycznych rozwiązań oraz konkretnych zadań, których celem jest inspirowanie do twórczości literackiej uczniów w klasach młodszych szkoły podstawowej.
Słowa kluczowe: twórczość, aktywność twórcza, twórczość literacka, edukacja wczesnoszkolna
Dostęp WWW: https://www.panstwoispoleczenstwo.pl/2023-2-007/
DOI: 10.48269/2451-0858-pis-2023-2-007



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marta Buk-Cegiełka",
title = "Inspirowanie dzieci do twórczości literackiej na I etapie edukacyjnym",
journal = "Państwo i Społeczeństwo",
year = "2023",
pages = "123-137"
}

Cytowanie w formacie APA:
Buk-Cegiełka, M. (2023). Inspirowanie dzieci do twórczości literackiej na I etapie edukacyjnym. Państwo i Społeczeństwo, 123-137.