Szanse wychowania ku wartościom w aktualnej podstawie programowej w świetle integralnego rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym
[The chances of upbringing towards values in current core curriculum in the light of child’s integral development in young school age]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY (ISSN: 0137-6136)
Rok wydania: 2018
Tom: 37
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 129-141
Streszczenie: W przedstawionym opracowaniu został poruszony problem dotyczący wychowania ku wartościom dzieci w młodszym wieku szkolnym w świetle ich integralnego rozwoju, ich wzrastania w poszczególnych sferach (biologicznej, psychologicznej, socjologicznej, kulturologicznej i światopoglądowej). Istotne jest tutaj nie tylko wzrastanie poszczególnych warstw, ale także ich integracja. Przedstawiono także grupy wartości związane z poszczególnymi warstwami rozwojowymi człowieka. Z warstwą biologiczną związane są wartości hedonistyczne, witalne i materialne; z warstwą psychologiczną – głównie wartości poznawcze; z warstwą społeczną – wartości moralno-społeczne; z warstwą kulturologiczną – wartości kulturowe, z warstwą światopoglądową – wartości ostateczne. Grupy te stanowiły podstawę do dokonania analizy treści zawartych w obowiązującej podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego w celu odpowiedzi na postawione w kontekście tematu opracowania pytanie: jakie szanse wychowania ku wartościom stwarza aktualne podstawa programowa w świetle integralnego rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym?
Słowa kluczowe: integralny rozwój, wychowanie ku wartościom, edukacja wczesnoszkolna
Dostęp WWW: https://journals.umcs.pl/lrp/article/view/8176/5780
DOI: 10.17951/lrp.2018.37.1.129-141



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marta Buk-Cegiełka",
title = "Szanse wychowania ku wartościom w aktualnej podstawie programowej w świetle integralnego rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym",
journal = "LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY",
year = "2018",
number = "1",
pages = "129-141"
}

Cytowanie w formacie APA:
Buk-Cegiełka, M. (2018). Szanse wychowania ku wartościom w aktualnej podstawie programowej w świetle integralnego rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym. LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY, 1, 129-141.