Struktura kompetencji coachów: wyniki badań empirycznych
[Coach Competencies Structure: the Results of an Empirical Study]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (ISSN: 1641-0874)
Współautorzy: Kamila Rozwalka, Adrian Migoń, Angelika Radkiewicz
Rok wydania: 2013
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 63-74
Streszczenie: Coaching jest dynamicznie rozwijającym się obszarem działalności. Wymaga on jednak większej liczby badań empirycznych, które mogłyby stanowić wsparcie i podstawę dla praktyki opartej na dowodach empirycznych. W prezentowanym badaniu została poddana weryfikacji struktura kluczowych kompetencji coacha. Przyjmując jako punkt wyjścia klasyfikację kompetencji opracowaną przez International Coach Federation, opracowane zostały twierdzenia opisujące cztery grupy kompetencji coacha. Eksploracyjna analiza czynnikowa na ocenach kompetencji coachów dokonanych przez 104 ich klientów potwierdziła istnienie czterech obszarów kluczowych kompetencji. Wyniki tego badania mogą służyć jako podstawa do stworzenia skali do pomiaru kompetencji coacha oraz opracowania szkoleń do nich adresowanych.
Słowa kluczowe: Coaching, Kompetencje, Kompetencje kluczowe, Badania empiryczne



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Mariola Łaguna and Kamila Rozwalka and Adrian Migoń and Angelika Radkiewicz",
title = "Struktura kompetencji coachów: wyniki badań empirycznych",
journal = "ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI",
year = "2013",
number = "1",
pages = "63-74"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łaguna, M. and Kamila Rozwalka and Adrian Migoń and Angelika Radkiewicz(2013). Struktura kompetencji coachów: wyniki badań empirycznych. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI, 1, 63-74.