Maria Opiela

2013

Prace licencjackie
  • Znaczenie aktywności ruchowej w integralnym rozwoju i wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym. Na przykładzie Katolickiego Przedszkola im. Św. Franciszka z Asyżu w Lublinie.
  • Znaczenie zajęć plastycznych w integralnym rozwoju i wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym. Na przykładzie Przedszkola Niepublicznego im. „Przyjaciół Kubusia Puchatka” w Białej Podlaskiej.
  • Ideał wychowawcy w systemie prewencyjnym księdza Bosko na przykładzie wybranych przedszkoli Sióstr Salezjanek.
  • Zewnętrzne uwarunkowania edukacji przedszkolnej dziecka niesłyszącego. Na przykładzie Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 55 dla Dzieci Niesłyszących i Słabo Słyszących im. Jana Pawła II w Lublinie.
  • Znaczenie wychowania zdrowotnego w społecznym funkcjonowaniu dziecka w wieku przedszkolnym. Na przykładzie przedszkola z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Ślęzakach.
  • Oczekiwania rodziców wobec przedszkola. Na przykładzie Przedszkola przy Szkole Podstawowej im. Batalionów Chłopskich w Jaślikowie i Przedszkola Teatralnego nr 8 w Krasnymstawie.
  • Społeczne funkcjonowanie dzieci z trudnościami edukacyjnymi w wieku przedszkolnym . Na przykładzie Przedszkola w Zespole Szkół w Gręzówce.
  • Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu. Na przykładzie Przedszkola Samorządowego w Woli Zarczyckiej
  • Aktywność twórcza dziecka w wychowaniu przez sztukę na przykładzie wybranych przedszkoli w Lublinie.

2012

Prace licencjackie
  • Znaczenie zabaw i gier dydaktycznych w edukacji społecznej 5 latka.
  • Znaczenie współpracy rodzica z nauczycielem w edukacji społecznej dziecka przedszkolnego
  • Liczba rodzeństwa, a funkcjonowanie dziecka w przedszkolu.
  • Relacje z rówieśnikami a samoocena dziecka 6 - letniego.
  • Funkcja bajek w edukacji przedszkolnej dziecka.
  • Adaptacja dziecka 3-letniego w warunkach przedszkolnych.
  • Relacje z rówieśnikami a rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym.
  • Funkcje przedszkola w kształtowaniu wrażliwości muzycznej u dzieci 5-letnich