Maria Opiela

Wartość wczesnego wychowania dla integralnego rozwoju osoby w koncepcji pedagogicznej bł. Edmunda Bojanowskiego
[The value of early education for the integral development of the person in the pedagogical conception of blessed Edmund Bojanowski]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: Drogowskazy wychowania
Redaktorzy: ks. Stanisław Wilk SDB, ks. Andrzej Kiciński, ks. Andrzej Łuczyński SDB, s. Loyola Opiela, o. Arkadiusz Smagacz OCD
Strony od-do: 307-326
Streszczenie: W poszukiwaniach drogowskazów wychowania dobrego chrześcijanina i uczciwego obywatela współcześnie na uwagę zasługuje koncepcja wczesnego wychowania dziecka stworzona przez bł. Edmunda Bojanowskiego. Oparta na idei ochrony jest propozycją pedagogii katolickiej wspierającej dziecko w jego integralnym rozwoju na drodze do pełni dojrzałości ludzkiej i chrześcijańskiej. Jest ona osadzona na szerokich podstawach filozoficzno – religijnych z uwzględnieniem wielorakich uwarunkowań ludzkiego życia i działania w wymiarze doczesnym i nadprzyrodzonym. W artykule została ukazana rola integralnego wychowania małego dziecka, jego antropologiczne i aksjologiczne z uwzględnieniem rozwoju uczuć wyższych we wczesnym rozwoju osoby oraz wynikająca stąd aktualność koncepcji pedagogicznej bł. Edmunda Bojanowskiego.
Słowa kluczowe: bł. Edmunda Bojanowski, wychowanie integralne, pedagogia katolicka, osoba, dziecko, rozwój, wartości, religijność, patriotyzm



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Maria Opiela",
title = "Wartość wczesnego wychowania dla integralnego rozwoju osoby w koncepcji pedagogicznej bł. Edmunda Bojanowskiego",
journal = "",
year = "2012",
pages = "307-326"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opiela, M. (2012). Wartość wczesnego wychowania dla integralnego rozwoju osoby w koncepcji pedagogicznej bł. Edmunda Bojanowskiego. , 307-326.