Maria Opiela

Osoba i rodzina wobec wyzwań cywilizacyjnych. Pedagogia integralnego rozwoju i edukacji w koncepcji ochrony Edmunda Bojanowskiego
[Person and family in the face of civilization challenges. Pedagogy of integral development and education in the protection concept of Edmund Bojanowski]

Książka naukowa recenzowana

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2019
Streszczenie: Opracowanie w dużej mierze jest bezpośrednim odniesieniem do tekstów Edmunda Bojanowskiego na temat analizy dziejów, diagnozy ówczesnej sytuacji rodzimej edukacji w szerokim kontekście czasu, przestrzeni i przemian w obszarze cywilizacji łacińskiej. Zawiera także wiele przytoczonych wyników badań i analiz współczesnej edukacji, stającej wobec wielorakich wyzwań intensywnych przemian cywilizacyjnych. Przedstawione treści i analizy bardzo ważnych i pilnych do podjęcia problemów nie mają charakteru rozstrzygającego, a przede wszystkim diagnozujący i wskazujący propozycję odpowiedzi na formułowaną potrzebę odrodzenia cywilizacji przez edukację. Ważnym aspektem realizacji tej potrzeby jest pedagogia integralnego rozwoju i edukacji, a jej celem jest ochrona osoby i rodziny. Propozycja ta dotyczy jej realizacji w koncepcji ochrony E. Bojanowskiego w odniesieniu do antropologicznych, metafizycznych, aksjologicznych podstaw i założeń. Stanowi ona spójny i trwały zbiór praktyk edukacyjnych, jako aktualnej wciąż propozycji ochrony osoby i rodziny wobec współczesnych wyzwań.
Słowa kluczowe: osoba, rodzina, cywilizacja, integralny rozwój, edukacja, pedagogia



Cytowanie w formacie Bibtex:
@book{1,
author = "Maria Opiela",
title = "Osoba i rodzina wobec wyzwań cywilizacyjnych. Pedagogia integralnego rozwoju i edukacji w koncepcji ochrony Edmunda Bojanowskiego",
year = "2019",
}

Cytowanie w formacie APA:
Opiela, M. (2019). Osoba i rodzina wobec wyzwań cywilizacyjnych. Pedagogia integralnego rozwoju i edukacji w koncepcji ochrony Edmunda Bojanowskiego. Lublin: