Maria Opiela

Aktualność myśli pedagogicznej i dzieła Edmunda Bojanowskiego
[The timeliness of the pedagogical thought and work of Edmund Bojanowski]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Naukowe KUL (ISSN: 0044-4405)
Rok wydania: 2017
Tom: 60
Numer czasopisma: 4(240)
Strony od-do: 227-239
Streszczenie: Myśl pedagogiczną Edmunda Bojanowskiego poznajemy z jego bogatej spuścizny, jaką stanowią jego pisma i powstałe dzieło, a jej rozwój - z analizy realizacji jej w praktyce przez Siostry Służebniczki. Jej bogaty zasób i charakter sprawia, że domaga się ona, by jego teorię i praktykę pedagogiczną odczytywać na nowo, by odpowiadać na współczesne wyzwania w dziedzinie edukacji. Poznanie jak rozumiał tę działalność E. Bojanowski pozwala odnosić jego zamysł do tego, jak można realizować go dzisiaj korzystając z osiągnięć nauk pedagogicznych i praktyki wychowawczej. Na tej podstawie konstruowane są wskazania i programy wychowania przedszkolnego, pracy opiekuńczo-wychowawczej w różnego rodzaju placówkach działających w systemie oświaty i pomocy społecznej.
Słowa kluczowe: wychowanie, myśl pedagogiczna, ochrona, aktualność, tożsamość, praktyka pedagogiczna
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/files/102/articles/2017_4/15._m._loyola_opiela.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Maria Opiela",
title = "Aktualność myśli pedagogicznej i dzieła Edmunda Bojanowskiego",
journal = "Zeszyty Naukowe KUL",
year = "2017",
number = "4(240)",
pages = "227-239"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opiela, M. (2017). Aktualność myśli pedagogicznej i dzieła Edmunda Bojanowskiego. Zeszyty Naukowe KUL, 4(240), 227-239.