The Mediatization of Knowledge About Brexit as Experienced by Polish Immigrants to the UK
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Polish Sociological Review (ISSN: 1231-1413)
Współautorzy: Stanisław Fel, Krzysztof Jurek, Jarosław Kozak
Rok wydania: 2025
Tom: 1
Strony od-do: 51-68
Streszczenie: Niniejszy artykuł bada wpływ mediów na postrzeganie Brexitu przez polskich imigrantów w Wielkiej Brytanii, a w szczególności, w jaki sposób wpływ ten ukształtował ich wiedzę i reakcje emocjonalne. Kampanie medialne po referendum w 2016 r., ale przed wejściem w życie Brexitu w 2019 r., znacząco wpłynęły na nastroje społeczne i często wzmacniały niepewność w tym politycznie burzliwym okresie. Badamy, w jaki sposób przekaz medialny wpłynął na konkretne reakcje emocjonalne polskich imigrantów na Brexit. W naszym ilościowym badaniu przekrojowym wzięło udział 620 polskich imigrantów w Wielkiej Brytanii. Wyniki wskazują, że nowe media stały się nie tylko ważnym źródłem informacji o świecie w ogóle, ale także zaczęły służyć jako główny punkt odniesienia w obszarze informacji o świecie polityki. Koncentracja mediów na sensacji często przyćmiewa rozpowszechnianie dokładnych, praktycznych informacji na temat Brexitu i jego konsekwencji.
Słowa kluczowe: mediatyzacja wiedzy, emocje, polscy migranci, Brexit
DOI: DOI:10.26412/psr229.03
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marek Wodawski and Stanisław Fel and Krzysztof Jurek and Jarosław Kozak",
title = "The Mediatization of Knowledge About Brexit as Experienced by Polish Immigrants to the UK",
journal = "Polish Sociological Review",
year = "2025",
pages = "51-68"
}
Cytowanie w formacie APA:
Wodawski, M. and Stanisław Fel and Krzysztof Jurek and Jarosław Kozak(2025). The Mediatization of Knowledge About Brexit as Experienced by Polish Immigrants to the UK. Polish Sociological Review, 51-68.