Społeczno-etyczne uwarunkowania komunikacji medialnej. Analiza w świetle nauczania społecznego Kościoła
[Social and ethical conditions of the media communication. Analysis in the light of the Church’s social teaching]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2017
Tytuł publikacji: Medialne reprezentacje kultury. T. 3, Medialne ramy tożsamości
Redaktorzy: Aneta Duda, Robert Szwed
Tom: 3
Strony od-do: 43-54
Streszczenie: W artykule autor podejmuje próbę przedstawienia społeczno-etycznych uwarunkowania współczesnej komunikacji medialnej. Analizie poddane zostały wybrane dokumenty Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu. Badania zostały przeprowadzone głównie pod kątem zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu. Przedmiotem tej analizy są trzy główne dokumenty: „Etyka w środkach społecznego przekazu” (2000), „Etyka w Internecie” (2002) oraz „Kościół a Internet” (2002).
Słowa kluczowe: Katolicka nauka społeczna, etyka mediów, Internet, Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marek Wodawski",
title = "Społeczno-etyczne uwarunkowania komunikacji medialnej. Analiza w świetle nauczania społecznego Kościoła ",
journal = "",
year = "2017",
pages = "43-54"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wodawski, M. (2017). Społeczno-etyczne uwarunkowania komunikacji medialnej. Analiza w świetle nauczania społecznego Kościoła . , 43-54.