Catholics and Gender Theories: Understanding Human Sexuality in the Educational Process
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Seminare. Poszukiwania naukowe (ISSN: 1232-8766)
Rok wydania: 2018
Tom: 39
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 45-56
Streszczenie: Dyskusje antropologiczne i etyczne w pewnych konserwatywnych środowiskach katolickich często odnoszą się do problemu równości płciowej, zwłaszcza w procesie wychowawczym. Prowadzą one do konfrontacji pomiędzy wspólnotami tradycyjnymi i bardziej liberalnymi. W tym kontekście artykuł zmierza do wskazania (1) antropologicznych i etycznych podstaw wychowania opartego na zasadzie równości płciowej oraz (2) postulatów wychowawczych, które z nich wynikają. Następnie (3) te zasadnicze kwestie zostaną skonfrontowane z katolicką krytyką antropologiczną i etyczną.
Słowa kluczowe: antropologia chrześcijańska, teorie gender, godność ludzka, płciowość ludzka, katolicka etyka wychowawcza
DOI: 10.21852/sem.2018.4.04
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marcin Składanowski",
title = "Catholics and Gender Theories: Understanding Human Sexuality in the Educational Process",
journal = "Seminare. Poszukiwania naukowe",
year = "2018",
number = "4",
pages = "45-56"
}
Cytowanie w formacie APA:
Składanowski, M. (2018). Catholics and Gender Theories: Understanding Human Sexuality in the Educational Process. Seminare. Poszukiwania naukowe, 4, 45-56.