Małgorzata Sławek-Czochra

EMOCJONALNE ZAKOTWICZENIE PANDEMII COVID-19 W INTERNETOWYCH PRZEKAZACH SEKTORA KULTURY

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2022
Tytuł publikacji: Media w dobie pandemii COVID-19
Redaktorzy: Rafał Jakub Pastwa
Strony od-do: 53-74
Streszczenie: Celem artykułu jest sprawdzenie, które emocje są najczęściej komunikowane w publikacjach internetowych dotyczących kultury podczas pandemii COVID-19 i stanowią jej emocjonalne zakotwiczenie. W analizach własnych zastosowano analizę zawartości. Materiał badawczy stanowiło 100 publikacji z ogólnoświatowej sieci Web, wybranych po wprowadzeniu słów kluczowych „kultura i koronawirus” w wyszukiwarkę Google. Na podstawie analizy zawartości materiału badawczego można zauważyć, że koronawirus SARS-CoV-2 w materiałach dotyczących kultury podczas pandemii zakotwiczony jest głównie przez emocje usytuowane w orientacji impulsywnej, stanowiącej lepszy kapitał emocjonalny w sytuacjach przejściowych niż w długotrwałych procesach. Analizy własne pozwoliły na wyodrębnienie określeń bodźców wywołujących strach, złość/gniew, smutek, radość, form tych emocji, zachowań zaradczych oraz związanych z nimi funkcji.
Słowa kluczowe: emocje, kultura, COVID-19, emocjonalne zakotwiczenie, strach, niepokój, przerażenie, złość, smutek, radość, nadzieja



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Sławek-Czochra",
title = "EMOCJONALNE ZAKOTWICZENIE PANDEMII COVID-19 W INTERNETOWYCH PRZEKAZACH SEKTORA KULTURY ",
journal = "",
year = "2022",
pages = "53-74"
}

Cytowanie w formacie APA:
Sławek-Czochra, M. (2022). EMOCJONALNE ZAKOTWICZENIE PANDEMII COVID-19 W INTERNETOWYCH PRZEKAZACH SEKTORA KULTURY . , 53-74.