Małgorzata Łukaszuk-Piekara

2011

Prace licencjackie
  • Przeobrażenia głównego bohatera w "Widnokręgu" Wiesława Myśliwskiego
  • Zasłony, całuny, jedwabie - funkcja tkanin w "Pustych Łąkach" i "Butelce lejdejskiej" ks. Janusza Stanisława Pasierba
  • Obraz Rosji i Rosjan w pamiętniku Beaty Obertyńskiej "W domu niewoli"
  • "życie tak łatwo może się stać śmiercią" - Jarosława Iwaszkiewicza rozważania o przemijaniu (na podstawie wybranych opowiadań).
  • Jednak reportaż? Obraz Czarnego Lądu w pisarstwie Ryszarda Kapuścińskiego
  • Wczesna twórczość Jacka Kaczmarskiego wobec cenzury
Prace magisterskie
  • Program literacki Brunona Schulza na podstawie korespondencji i pism krytycznych.
  • "to będzie prawie modlitwa". Transcendencja w powojennej poezji Jarosława Iwaszkiewicza
  • Figury zła w twórczości poetyckiej Adama Mickiewicza
  • "już czas wykreować siebie". Ja - Tadeusz Różewicz
  • Sztuka NIEkonkretu w poezji Jarosława Marka Rymkiewicza
  • Wymiary egzystencji w "Wierszach nieznanych i rozproszonych" Stanisława Grochowiaka
  • Ryszard Milczewski Bruno - poeta emocji

2010

Prace licencjackie
  • "W gorączce rysowane kwadraty" - konstrukcja i wizja świata w "Tłach" Stanisława Czycza.
  • "Fałszywe mapy" w "Koloniach" Tomasza Różyckiego.
  • "Ognisty dotyk wypala przeszłość" - kategoria dotyku w "Trzech poematach" Anny Świrszczyńskiej.
Prace magisterskie
  • Eros i Tanatos w prozie Wojciecha Kuczoka
  • "Nie widać nic, a - widać" - poznawcze funkcje nocy w poezji Bolesława Leśmiana.
  • Motywy powracające w poezji Władysława Sebyły.
  • "Anielskie, diabelskie" byty w poezji Czesława Miłosza. Próba monografii