Istota wychowania integralnego w osobowych rozwoju człowieka
[The essence of integral education in personal human development]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Rok wydania: 2019
Tom: 11 (47)
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 51-62
Streszczenie: Wychowanie integralne człowieka – czyli wielowymiarowe i pełne rozumienie procesu wychowania wskazuje na uwzględnienie wszystkich podstawowych sfer człowieczeństwa: cielesnej, płciowej, seksualnej, intelektualnej, emocjonalnej, moralnej, duchowej, religijnej, społecznej. Tak rozumiany proces wychowania człowieka jest optymalny i prowadzi do rozwoju osobowego człowieka. Aby mógł on przebiegać prawidłowo, konieczna jest afirmacja wartości godności osobowej, która stanowi punkt wyjścia w relacji wychowawca–wychowanek. Bardzo ważne jest także, by sam wychowawca był wzorem – prawdziwym mistrzem, który swoim przykładem pokieruje wychowanka w stronę pełnego rozwoju osobowego. Integralne wychowanie – wskazujące drogę do realizacji człowieczeństwa człowieka – powinno rozpoczynać się już od najmłodszych lat. Jeżeli człowiek we wczesnych latach swojego życia zrozumie wartość osoby ludzkiej oraz istotę integralnego jej rozwoju, wówczas pozna sens życia ludzkiego i zadanie wynikające z faktu „bycia” człowiekiem.
Dostęp WWW: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rped/article/view/2708/2385
DOI: 10.18290/rped.2019.11.1-4



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Łobacz",
title = "Istota wychowania integralnego w osobowych rozwoju człowieka",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2019",
number = "1",
pages = "51-62"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łobacz, M. (2019). Istota wychowania integralnego w osobowych rozwoju człowieka. Roczniki Pedagogiczne, 1, 51-62.