Magdalena Marzec-Jóźwicka

Pozytywne nastawienie do lektur w pracy polonisty – przykłady, zasady i wnioski
[Positive Attitude Towards Readings in the Work of a Polish Language Teacher – Examples, Rules and Conclusions]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Dydaktyka Polonistyczna (ISSN: 2451-0939)
Rok wydania: 2025
Tom: 19
Numer czasopisma: 10
Strony od-do: 15-34
Streszczenie: W artykule poruszony został temat znaczenia pozytywnego nastawienia polonisty do lektur, które omawia na lekcjach. Zaangażowanie, aktywność oraz ciekawe i funkcjonalne propozycje metodyczne nauczyciela w dużym stopniu wpływają na poziom motywacji czytelniczej uczniów. W pierwszej części artykułu dokonano przeglądu propozycji studentów filologii polskiej, którzy, w ramach ćwi-czeń z dydaktyki języka polskiego, opracowywali sposoby pozytywnego nastawienia uczniów szkół ponadpodstawowych do wybranych utworów z listy lektur. W drugiej części tekstu rozwiązania przy-szłych nauczycieli literatury zostały dopełnione zasadami rozbudzania i podtrzymywania motywacji czytelniczej, opracowanymi na podstawie prac neurodydaktyków oraz doświadczeń autorki artykułu.
Słowa kluczowe: motywacja do czytania, pozytywne nastawienie do lektur, neurodydaktyka, kanon lektur, lekcje literatury



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Pozytywne nastawienie do lektur w pracy polonisty – przykłady, zasady i wnioski ",
journal = "Dydaktyka Polonistyczna",
year = "2025",
number = "10",
pages = "15-34"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2025). Pozytywne nastawienie do lektur w pracy polonisty – przykłady, zasady i wnioski . Dydaktyka Polonistyczna, 10, 15-34.