Magdalena Marzec-Jóźwicka

Integracja nauk w pracy nad "Trenami" Jana Kochanowskiego. Propozycja metodyczna inspirowana naturalnymi prawami uczenia się
[Integration of sciences in work on Treny by Jan Kochanowski. A methodological proposal inspired by the natural laws of learning]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Dydaktyka Polonistyczna (ISSN: 2451-0939)
Rok wydania: 2023
Numer czasopisma: 9
Strony od-do: 7-24
Streszczenie: W artykule pokazano taki sposób omawiania Trenów Jana Kochanowskiego, który opiera się na naturalnych prawach uczenia się, opisanych przez Céline Alvarez. Stwarza on możliwości nowoczesnej edukacji polonistycznej, z jednej strony odnoszącej się do wiedzy o biologicznych podstawach uczenia się, tez neurodydaktyków czy praktyk Marii Montessori, z drugiej zaś wspierającej integrowanie treści przynależnych różnym dziedzinom nauki. Opisom możliwych działań oraz autorskim ustaleniom patronuje przede wszystkim osoba Henryka Kurczaba, rzeszowskiego badacza, który od lat, niezmiennie zwracał uwagę na potrzebę tworzenia w umysłach uczniów całościowego, zintegrowanego obrazu świata.
Słowa kluczowe: Treny Kochanowskiego, naturalne prawa uczenia się, edukacja literacka, integracja nauk
Dostęp WWW: https://www.ur.edu.pl/files/ur/import/private/77/IPID/czasopisma/dydaktyka/dydaktyka_18/01%20MAGDALENA%20MARZEC-JÓŹWICKA.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Integracja nauk w pracy nad ''Trenami'' Jana Kochanowskiego. Propozycja metodyczna inspirowana naturalnymi prawami uczenia się",
journal = "Dydaktyka Polonistyczna",
year = "2023",
number = "9",
pages = "7-24"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2023). Integracja nauk w pracy nad "Trenami" Jana Kochanowskiego. Propozycja metodyczna inspirowana naturalnymi prawami uczenia się. Dydaktyka Polonistyczna, 9, 7-24.