Macierz BCG – jak ją zmienić i wykorzystać praktycznie do rozwoju własnej firmy
[The BCG Matrix - how to improve it and use in practice for better development of your company]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Miesięcznik Marketing i Rynek (ISSN: 1231-7853)
Rok wydania: 2007
Tom: 14
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 20-26
Streszczenie: W przedstawionym materiale zaprezentowana koncepcja współczesnego spojrzenia na macierz BCG pozwala określić (zmierzyć) to, co dotychczas zasadniczo pozostawało w kompetencjach „ludzi od marketingu i zarządzania strategicznego”. Dzięki przebudowaniu całej dotychczasowej macierzy oraz wprowadzeniu nowych określeń (kanibale), a także zastosowaniu metody ekonometrycznej może mieć szerokie zastosowanie w zarządzaniu organizacją, zwłaszcza w obszarze podejmowania decyzji o znaczeniu strategicznym. Kolejną cechą charakterystyczną zaprezentowanego na nowo modelu jest fakt, że informacje niezbędne do obliczeń dostępne są we wnętrzu badanej organizacji. To natomiast znacznie zmniejsza koszty, gdyż użycie nowej metody sprowadza się do odpowiedniego wykorzystania danych wtórnych.
Słowa kluczowe: BCG, macierz BCG



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Krzysztof Bednarz",
title = "Macierz BCG – jak ją zmienić i wykorzystać praktycznie do rozwoju własnej firmy",
journal = "Miesięcznik Marketing i Rynek",
year = "2007",
number = "11",
pages = "20-26"
}

Cytowanie w formacie APA:
Bednarz, K. (2007). Macierz BCG – jak ją zmienić i wykorzystać praktycznie do rozwoju własnej firmy. Miesięcznik Marketing i Rynek, 11, 20-26.