Wybrane strategie rozwoju przedsiębiorstwa
[The strategies of the company’s development]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji w Łukowie (ISSN: 1734-9109)
Rok wydania: 2009
Numer czasopisma: 5
Strony od-do: 219-243
Streszczenie: Rozwój przedsiębiorstwa jako jeden z wielu elementów życia gospodarczego jest najbardziej zdeterminowany przez ludzi ją współtworzących: właścicieli (akcjonariuszy, udziałowców), menedżerów, pracowników oraz szeroko rozumiane otoczenie. Wszystkie z wymienionych elementów mają swoje szczególne znaczenie w „procesie kierunkowych przemian rozwojowych”. W związku z tym można przyjąć, że rozwój organizacji zwykle jest procesem świadomie i celowo kształtowanym przez nią samą w oparciu o wcześniej opracowaną strategię (zgodnie z racjonalistyczno-planistycznym punktem widzenia). Sztuka jej formułowania może zatem prowadzić jedne instytucje do rozwoju, natomiast brak umiejętności w tej dziedzinie zwykle staje się przyczyną upadku innych. Tak więc każda z nich jest sprawczynią swojego rozwoju. Zaprezentowane strategie rozwoju są tymi, których umiejętna aplikacja do własnych potrzeb organizacyjnych pozwala osiągnąć przewagę konkurencyjną, a dzięki temu zapewnia przetrwanie na rynku.
Słowa kluczowe: rozwój organizacji



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Krzysztof Bednarz",
title = "Wybrane strategie rozwoju przedsiębiorstwa",
journal = "Roczniki Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji w Łukowie",
year = "2009",
number = "5",
pages = "219-243"
}

Cytowanie w formacie APA:
Bednarz, K. (2009). Wybrane strategie rozwoju przedsiębiorstwa. Roczniki Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji w Łukowie, 5, 219-243.