Macierz McKinsey'a – jak ją zmienić i wykorzystać praktycznie do rozwoju własnej firmy
[The McKinsey's matrix - how to improve it and use in practice for better development of your company]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Miesięcznik Marketing i Rynek (ISSN: 1231-7853)
Rok wydania: 2008
Tom: 15
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 17-23
Streszczenie: Artykuł przedstawia zmodyfikowaną macierz McKinsey’a. Autor: 1) wykorzystuje własne narzędzia pomiarowe (ankieta 1 oraz ankieta 2), 2) posługuje się prostymi obliczeniami. Z przedstawionej „uwspółcześnionej macierzy McKinsey’a” z powodzeniem może korzystać: • właściciel niewielkiej firmy, który nie posiada w swojej strukturze organizacyjnej np. działu marketingu, • student, dla którego różne modele (macierze, koncepcje, ...) strategiczno-marketingowe często są trudne do zastosowania w praktyce, • każdy pracownik działu rozwoju, analiz strategicznych i marketingu, dysponujący dostępem do niezbędnych danych wewnętrznych firmy. Tak więc nowym narzędziem mogą posługiwać się nie tylko ludzie o bardzo specjalistycznej wiedzy i przygotowaniu merytorycznym z zakresu zarządzania.
Słowa kluczowe: macierz McKinsey'a, McKinsey



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Krzysztof Bednarz",
title = "Macierz McKinsey'a – jak ją zmienić i wykorzystać praktycznie do rozwoju własnej firmy",
journal = "Miesięcznik Marketing i Rynek",
year = "2008",
number = "11",
pages = "17-23"
}

Cytowanie w formacie APA:
Bednarz, K. (2008). Macierz McKinsey'a – jak ją zmienić i wykorzystać praktycznie do rozwoju własnej firmy. Miesięcznik Marketing i Rynek, 11, 17-23.