Cierpienie dzieci i młodzieży - perspektywa aksjologiczna - dydaktyczne zadania dla nauczycieli
[Children's and youth suffering - didactical and educational teacher's tasks - axiological perspective]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Kraków
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Rozwój i wychowanie dziecka w środowisku przedszkolnym i szkolnym – perspektywy i problemy
Redaktorzy: Jolanta Karbowniczek, Anna Błasiak, Ewa Dybowska
Strony od-do: 183-200
Streszczenie: Cierpienie jest nieodłącznym elementem ludzkiego losu. Towarzyszy człowiekowi na każdym etapie rozwoju. W różnych postaciach: cierpienie fizyczne, duchowe, moralne, społeczne, psychiczne. Dotyka ono również dzieci i młodzież. Cierpienie dzieci i młodzieży jest bolesnym doświadczeniem przeżywanym z dużą intensywnością- ze względu na wiek rozwojowy. Towarzyszy im wówczas smutek, zmartwienie, przykrość, ból fizyczny, psychiczny, żal. Powstaje pytanie: jakie w obliczu doświadczanego cierpienia wyrastają zadania dla nauczycieli? W przedstawionym materiale podjęta zostanie próba odpowiedzi na powyższe pytanie, ze szczególnym uwzględnieniem, że cierpienie może mieć konstruktywny i destruktywny wpływ na dzieci i młodzież. Zwrócona zostanie uwaga na konstruktywny aspekt cierpienia.
Słowa kluczowe: cierpienie, rodzaje cierpienia, wartość cierpienia, zadania dla nauczycieli



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Krystyna Chałas",
title = "Cierpienie dzieci i młodzieży - perspektywa aksjologiczna - dydaktyczne zadania dla nauczycieli",
journal = "",
year = "2015",
pages = "183-200"
}

Cytowanie w formacie APA:
Chałas, K. (2015). Cierpienie dzieci i młodzieży - perspektywa aksjologiczna - dydaktyczne zadania dla nauczycieli. , 183-200.