Edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom podstawą budowania szkoły jako wspólnoty życia, pracy i służby
[Axiological education and upbringing to values as a basis for building a school as a community of life, work and service ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Prima Educatione (ISSN: 2544-2317)
Rok wydania: 2018
Tom: 2
Strony od-do: 11-22
Streszczenie: Współczesna szkoła podlega procesowi zmian strukturalnych i programowych, które implikują poszukiwanie dróg budowania jej kultury. Jednym z elementów kultury szkoły jest wspólnotowość. Budowanie szkoły jako wspólnoty życia, pracy i służby drugiemu człowiekowi, społecznościom mniejszym i większym oraz Ojczyźnie staje się ważnym zadaniem. Podstawowym warunkiem realizacji tego zadania jest edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom. W opracowaniu ukazano aksjologiczne uwarunkowania budowania szkoły jako wspólnoty. Szczególnie uwagę zwrócono na edukację aksjologiczną i wychowanie ku wartościom w zakresie przymiotów osoby ludzkiej jako czynnika warunkującego budowanie szkoły w wymiarze wspólnotowym.
Słowa kluczowe: edukacja aksjologiczna, wychowanie ku wartościom, wartości, wspólnota
Dostęp WWW: https://journals.umcs.pl/pe/article/view/6842/5921
DOI: 10.17951/pe.2018.0.11-22



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Krystyna Chałas",
title = "Edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom podstawą budowania szkoły jako wspólnoty życia, pracy i służby",
journal = "Prima Educatione",
year = "2018",
pages = "11-22"
}

Cytowanie w formacie APA:
Chałas, K. (2018). Edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom podstawą budowania szkoły jako wspólnoty życia, pracy i służby. Prima Educatione, 11-22.