Introcepcja wartości moralnych jako zadanie i wyzwanie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
[INTROCEPTION OF MORAL VALUES AS A TASK AND CHALLENGE FOR AN EARLY SCHOOL EDUCATION TEACHER]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY (ISSN: 0137-6136)
Współautorzy: Ewelina Winiarczyk
Rok wydania: 2018
Tom: 37
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 143-157
Streszczenie: Wychowanie ku wartościom, mimo że jest ważnym, a może najważniejszym, zadaniem szkolnej edukacji, wiąże się z wieloma trudnościami. Przyczyny i uwarunkowania tego stanu są złożone. Ważnym uwarunkowaniem są ,,oscylacje” aksjologiczne w szeroko rozumianym środowisku społecznym, chaos aksjologiczny prowadzący do aksjologicznej ,,ślepoty”. Jednym z kluczowych zagadnień wychowania ku wartościom, w tym wartościom moralnym, jest introcepcja wartości. W poniższym opracowaniu ukazane zostaną w skrótowej formie: istota wartości moralnych oraz zarys teoretycznych podstaw introcepcji wartości. Dokonana zostanie również analiza podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej pod kątem możliwości introcepcji wartości moralnych. Podjęta zostanie próba nakreślenia zadań dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
Słowa kluczowe: wartości, wartości moralne, introcepcja wartości
Dostęp WWW: https://journals.umcs.pl/lrp/article/view/8177/5781
DOI: 10.17951/lrp.2018.37.1.143-157



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Krystyna Chałas and Ewelina Winiarczyk",
title = "Introcepcja wartości moralnych jako zadanie i wyzwanie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej",
journal = "LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY",
year = "2018",
number = "1",
pages = "143-157"
}

Cytowanie w formacie APA:
Chałas, K. and Ewelina Winiarczyk(2018). Introcepcja wartości moralnych jako zadanie i wyzwanie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY, 1, 143-157.