Kazimiera Krakowiak

2003

Prace magisterskie
  • Formy i sposoby pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzonym słuchem w powiecie radomskim.
  • Formy i metody pracy Specjalistycznej Poradni Rehabilitacyjnej Dzieci i Młodzieży z wadą słuchu w Białej Podlaskiej.
  • Poczucie własnej wartości u osób z uszkodzonym słuchem.
  • Koncepcja komunikacji totalnej w ocenie nauczycieli pracujących z uczniami niesłyszącymi.
  • Metody pracy wychowawczej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Słabo Słyszących w Kutnie.

2002

Prace magisterskie
  • Studium rodziny wychowującej dzieci niesłyszące.
  • Metody i narzędzia oceny wzrokowo-słuchowej percepcji wypowiedzi słownej
  • Umiejętność komunikowania się a wyniki w nauce dzieci z uszkodzonym narządem słuchu w szkole integracyjnej.
  • Opieka logopedyczna nad dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym.
  • Poziom znajomości języka polskiego a samoocena osób z uszkodzonym słuchem.
  • Porównywanie umiejętności odczytywania wypowiedzi z ust u osób niesłyszących kształconych z zastosowaniem różnych metod.
  • Problemy rodziny wychowującej dziecko z jednostronnym uszkodzeniem słuchu
  • Dyslaksja jako przyczyna trudności szkolnych w opinii nauczycieli szkół podstawowych.
  • Trudności szkolne dzieci z uszkodzonym słuchem w szkołach ogólnokształcących.
  • Metody kształcenia języka dzieci niesłyszących stosowane w wybranych krajach świata.
  • Metoda fonogestów w opinii pedagogów pracujących z osobami niesłyszącymi.
  • Cele duszpasterstwa niesłyszących w Archidiecezji Lubelskiej i ich realizacja.
  • Specjalne potrzeby edukacyjne i trudności szkolne ucznia słabosłyszącego. Studium osoby.

2001

Prace magisterskie
  • Myśl surdopedagogiczna w Polsce w okresie międzywojennym