Kazimiera Krakowiak

Postępowanie logopedyczne z zastosowaniem metody fonogestów
[Speech therapy procedure with the usage of fonogesty (Polish Cued Speech) method]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego.Podręcznik akademicki
Redaktorzy: Stanisław Grabias, Tomasz Woźniak, Jolanta Panasiuk
Strony od-do: 167-189
Streszczenie: Celem artykułu jest opis standardowego postepowania logopedycznego wobec dzieci z głębokimi prelingwalnymi uszkodzeniami słuchu z zastosowaniem metody fonogestów jako sposobu wychowania słuchowo-językowego opartego na wizualizacji mowy i wspomaganiu słuchowych czynności percepcyjnych. Autorka przedstawia podstawy teoretyczne i założenia metodyczne programu pracy logopedycznej, a następnie określa kolejne etapy postępowania w postaci dwunastu zadań dla logopedy i rodziców.
Słowa kluczowe: Metoda fonogestów, wychowanie słuchowo-językowe, głębokie prelingwalne uszkodzenia słuchu, afonemia, dysfonemia