Kazimiera Krakowiak

Metody wychowania językowego osób niesłyszących
[Methods of Linguistic Education of Hearing-Impaired Persons]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Gdańsk
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Surdologopedia : teoria i praktyka
Redaktorzy: Ewa Muzyka-Furtak
Strony od-do: 230-248
Streszczenie: Artykuł zawiera przegląd, charakterystykę i analizę porównawczą sześciu grup stosowanych współcześnie metod wychowania językowego osób z uszkodzeniami słuchu. Celem autorki tekstu jest ocena zalet i niedostatków poszczególnych metod w taki sposób, aby umożliwić logopedom i rodzicom przemyślany dobór sposobu postępowania, dostosowany do indywidualnych potrzeb konkretnego dziecka. Dla ułatwienia analiz porównań dokonano w ujęciu tabelarycznym.
Słowa kluczowe: Wychowanie językowe osób z uszkodzeniami słuchu, metody wychowania językowego, metoda francuska, metoda niemiecka, metody audytywno‑werbalne, metody oralne, metoda fonogestów, totalna komunikacja, system językowo‑migowy, bilingwizm



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Kazimiera Krakowiak",
title = "Metody wychowania językowego osób niesłyszących",
journal = "",
year = "2015",
pages = "230-248"
}

Cytowanie w formacie APA:
Krakowiak, K. (2015). Metody wychowania językowego osób niesłyszących. , 230-248.