Kazimiera Krakowiak

Wspólne doświadczanie języka (Rozważania o wychowaniu językowym dzieci z uszkodzeniami słuchu)
[Common experience of language (Reflections on language education of children with hearing impairment)]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2013
Tytuł publikacji: Język, człowiek, społeczeństwo : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Stanisławowi Grabiasowi
Redaktorzy: Jolanta Panasiuk, Tomasz Woźniak
Strony od-do: 489-511
Streszczenie: Rozważania zawarte w artykule są oparte na długoletnich badaniach empirycznych i praktycznym doświadczeniu w pracy logopedycznej. Autorka przedstawia własną koncepcję teoretyczną procesu nabywania języka dźwiękowego i uczenia się czynności mowy przez dziecko z uszkodzonym słuchem. Główną tezą tej koncepcji jest twierdzenie, że dziecko może poznać język swojej wspólnoty rodzinnej w toku ustawicznego dialogu z osobami bliskimi. Warunkiem przyswojenia przez nie języka jest solidarne współuczestnictwo słyszących dorosłych w przezwyciężaniu trudności dziecka wynikających z niepełnosprawności.
Słowa kluczowe: dziecko z uszkodzonym słuchem, przyswajanie języka, uczenie się języka, wychowanie językowe, wspólne doświadczanie języka, metoda fonogestów



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Kazimiera Krakowiak",
title = "Wspólne doświadczanie języka (Rozważania o wychowaniu językowym dzieci z uszkodzeniami słuchu)",
journal = "",
year = "2013",
pages = "489-511"
}

Cytowanie w formacie APA:
Krakowiak, K. (2013). Wspólne doświadczanie języka (Rozważania o wychowaniu językowym dzieci z uszkodzeniami słuchu). , 489-511.