Widz spersonalizowany – z problematyki odbioru telewizji tematycznej w Polsce
[Personalized viewer - on the reception of thematic TV in Poland]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Media i Społeczeństwo (ISSN: 2083-5701)
Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 27-41
Streszczenie: Artykuł porusza zagadnienie nowego rodzaju odbioru telewizji, który stał się obecny w Polsce w chwili pojawienia się kanałów tematycznych, względniających zainteresowania widzów. Są one zaprzeczeniem dominującej wcześniej idei mediów masowych i programów dla masowego odbiorcy. Powstają coraz to nowe kanały tematyczne, a ich uruchomienie poprzedzaja badania grup docelowych odbiorców. Współczesny odbiorca zyskał miano spersonalizowanego - może on dowolnie kształtować program, który ogląda. W artykule zawarta jest charakterystyka niektórych kanałów tematycznych telewizji publicznej i komercyjnej. Nowe możliwości odbioru zindywidualizowanego daje też telewizja mobilna, która posiada zalety, ale stwarza również zagrożenia.
Słowa kluczowe: odbiór telewizji, kanały tematyczne, grupy docelowe, widz spersonalizowany
Dostęp WWW: http://www.mediaispoleczenstwo.ath.bielsko.pl/art/04_sosnowska.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Joanna Sosnowska",
title = "Widz spersonalizowany – z problematyki odbioru telewizji tematycznej w Polsce",
journal = "Media i Społeczeństwo",
year = "2014",
number = "4",
pages = "27-41"
}

Cytowanie w formacie APA:
Sosnowska, J. (2014). Widz spersonalizowany – z problematyki odbioru telewizji tematycznej w Polsce. Media i Społeczeństwo, 4, 27-41.