Pogranicze fotografii – znaczenie stopklatki w dziele filmowym
[Borderland of the photograph – meaning freeze frame in the movie]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Naukowe KUL (ISSN: 0044-4405)
Rok wydania: 2018
Tom: 61
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 335-349
Streszczenie: Stopklatka jest fragmentem filmu, obrazu ruchomego, który został (celowo) zatrzymany podczas projekcji, najczęściej na krótką chwilę, w konkretnym celu artystycznym. Stopklatka jest specyficznym elementem wyrazu w kinematografii. Stoi bowiem na pograniczu starej formy fotograficznego zatrzymania obrazu w kadrze i malarskiej ramie dzieła sztuki oraz jest wypadkową filmowanej, ruchomej rzeczywistości. Zamierzeniem artykułu jest ustalenie definicji stopklatki i prześledzenie sposobów jej wykorzystania w kinematografii.
Słowa kluczowe: stopklatka, film, fotografia, kinematografia, montaż filmowy
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/files/102/articles/2018_1/21._joanna_sosnowska.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Joanna Sosnowska",
title = "Pogranicze fotografii – znaczenie stopklatki w dziele filmowym",
journal = "Zeszyty Naukowe KUL",
year = "2018",
number = "1",
pages = "335-349"
}

Cytowanie w formacie APA:
Sosnowska, J. (2018). Pogranicze fotografii – znaczenie stopklatki w dziele filmowym. Zeszyty Naukowe KUL, 1, 335-349.