Socio-Cultural Determinants of Educational Narratives: Exploratory Analysis of Statements of Chinese Mothers

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Współautorzy: Beata Fijołek, Dorota Katarzyna Harrold, Arkadiusz Gut
Rok wydania: 2018
Tom: 66
Numer czasopisma: 9
Strony od-do: 139-160
Streszczenie: Głównym celem przedstawionego w niniejszym artykule badania była analiza wpływu czynników kulturowych na metody wychowawcze. Dziewięciu chińskim matkom z Pekinu zadano kilka pytań dotyczących wychowania ich małoletnich dzieci. Dokładnie przeanalizowano odpowiedzi matek, wyłaniając na ich podstawie osiemnaście kategorii badawczych, takich jak np. „nawiązanie do uczuć dziecka”, „dziecko jako boss”, „reprymenda” itd. Te kategorie badawcze poddano szczegółowej eksploracji. Badanie potwierdziło, że matki chińskie są bardzo zaangażowane w wychowanie dzieci, często ich opiekuńczość przechodzi w nadopiekuńczość. Pozycja dziecka w rodzinie, ze względu na zmiany demograficzne, społeczne i kulturowe, również uległa transformacji. Dziecko zajęło kluczowe miejsce, a jego potrzeby stały się najważniejsze.
Słowa kluczowe: dziecko, domowe wychowanie, badania międzykulturowe, edukacja, matki chińskie, narracje edukacyjne, komunikacja rodzinna
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rh/article/download/10572/10550
DOI: 10.18290/rh.2018.66.9-7



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Joanna Afek and Beata Fijołek and Dorota Katarzyna Harrold and Arkadiusz Gut",
title = "Socio-Cultural Determinants of Educational Narratives: Exploratory Analysis of Statements of Chinese Mothers",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2018",
number = "9",
pages = "139-160"
}

Cytowanie w formacie APA:
Afek, J. and Beata Fijołek and Dorota Katarzyna Harrold and Arkadiusz Gut(2018). Socio-Cultural Determinants of Educational Narratives: Exploratory Analysis of Statements of Chinese Mothers. Roczniki Humanistyczne, 9, 139-160.