Moralność zawodowa nauczyciela - dydaktyka, wychowawcy, opiekuna
[Morality of teacher’s profession – a guardian’s and tutor’s ]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Zeszyty Naukowe KUL (ISSN: 0044-4405)
Rok wydania: 2018
Tom: 61
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 297-307
Streszczenie: Nauczyciel stanowi główne narzędzie realizacji funkcji dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły. Zadania, które współcześnie stawia się przed nauczycielem są niezwykle doniosłe, a formułowane wobec niego wymagania duże. By mógł im sprostać, musi posiadać odpowiednie kompetencje: techniczne i moralne. W artykule zostało podjęte zagadnienie etosu zawodowego nauczycieli, czyli nastawienia moralnego w stosunku do pracy zawodowej, bez którego niemożliwe jest realizowanie podstawowych funkcji wyznaczonych nauczycielom. Przedstawiono genezę moralności zawodowej nauczycieli oraz jej zakres, uzasadniając potrzebę włączenia elementów etyki zawodowej w proces edukacji nauczycielskiej.
Słowa kluczowe: nauczyciel, etos zawodowy, moralność zawodu nauczyciela
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Iwona Szewczak",
title = "Moralność zawodowa nauczyciela - dydaktyka, wychowawcy, opiekuna",
journal = "Zeszyty Naukowe KUL",
year = "2018",
number = "4",
pages = "297-307"
}
Cytowanie w formacie APA:
Szewczak, I. (2018). Moralność zawodowa nauczyciela - dydaktyka, wychowawcy, opiekuna. Zeszyty Naukowe KUL, 4, 297-307.