Jak nowoczesne technologie zmieniają zadania stawiane przed psychologiem w pracy z przemocą w szkole?
[How do modern technologies change the tasks facing psychologists working with school violence?]
Rozdział w recenzowanej książce naukowejMiejsce: Warszawa
Rok wydania: 2025
Tytuł publikacji: Szkolny kalejdoskop. Psycholog szkolny wobec wyzwań współczesności
Redaktorzy: Grażyna Katra, Karolina Małek
Strony od-do: 87-108
Streszczenie: Cyberprzestrzeń stała się ważnym elementem środowiska wychowawczego dzieci i młodzieży. Powszechny i łatwy dostęp do różnorodnych treści wiąże się z szeregiem korzyści z perspektywy wychowania i edukacji, ale także niesie poważne zagrożenia, w tym staje się narzędziem cyberprzemocy. Zapobieganie przemocy w Internecie stanowi nowe wyzwanie dla psychologów szkolnych, nauczycieli i rodziców i wymaga od nich dobrej znajomości nowych technologii oraz podejmowania wysiłków na rzecz rozwoju krytycznego myślenia, empatii wśród młodego pokolenia oraz wpajania uczniom zasad moralnych od najmłodszych lat.
Słowa kluczowe: psychologia szkolna, przemoc, nowoczesne technologie
Dostęp WWW: https://liberilibri.pl/szkolny-kalejdoskop
DOI: 10.47943/lib.9788363487706
