Ewa Sokołowska

Final considerations

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Współautorzy: Grażyna Katra
Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2021
Tytuł publikacji: The Role and Tasks of the Psychologist in a Contemporary School [Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole]
Redaktorzy: Grażyna Katra, Ewa Sokołowska
Strony od-do: 227-229
Streszczenie: Książka prezentuje autorski model pracy psychologa w szkole, który zakłada, że praca psychologa w szkole powinna obejmować monitoring procesu wychowawczego i edukacyjnego dokonującego się w szkole, a następnie szeroko zakrojone działania promocyjne, profilaktykę i – w przypadku zaistnienia problemów – interwencję. Model pozwala na całościowe ujęcie aktywności psychologa w środowisku szkolnym, w tym na zaplanowanie i sprawdzenie skuteczności podejmowanych przez niego działań, które zostały opisane z odwołaniem się do realiów szkolnych.
Słowa kluczowe: psycholog szkolny, monitoring, profilaktyka, promocja, psychoprofilaktyka, interwencja, model pracy psychologa szkolnego, podejście holistyczne.
Dostęp WWW: https://wuw.pl/data/include/cms//The_Role_and_Tasks_Katra_Grazyna_Sokolowska_Ewa_red_2021.pdf?v=1639661699005
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323551423