Ewa Sokołowska

Working with a group in a school

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Współautorzy: Grażyna Katra
Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2021
Tytuł publikacji: The Role and Tasks of the Psychologist in a Contemporary School [Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole]
Redaktorzy: Grażyna Katra, Ewa Sokołowska
Strony od-do: 154-165
Streszczenie: Psycholog pracując z grupą uwzględnia jej wielkość i toczące się w niej procesy. Szczególnie praca z małą grupą pozwala na bezpośredni kontakt z nią i na udzielenie pełnej informacji zwrotnej o jej funkcjonowaniu i może służyć do realizacji różnorodnych celów profilaktycznych, interwencyjnych i promocyjnych. Tym samym sztuka prowadzenia małej grupy to umiejętność aktywnego słuchania i umożliwienie uczestnikom warsztatu, treningu czy grupy wsparcia takie „zaistnienie” w jej obrębie, które pozwoli na wymianę myśli i opisywanie własnych przeżyć, obok ćwiczenia/ nabywania umiejętności. Ogólnie praca z grupą jest wymagająca, bo wiąże się z byciem częścią grupy – poprzez aktywne uczestniczenie w sytuacjach lub interakcjach, jak i osobą „z zewnątrz”, bo monitorującą uważnie i wspierającą rozwój grupy
Słowa kluczowe: psycholog; szkoła; grupa; monitoring; profilaktyka; promocja; interwencja
Dostęp WWW: https://wuw.pl/data/include/cms//The_Role_and_Tasks_Katra_Grazyna_Sokolowska_Ewa_red_2021.pdf?v=1639661699005
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323551423