Ewa Sokołowska

School failure

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2021
Tytuł publikacji: The Role and Tasks of the Psychologist in a Contemporary School [Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole]
Redaktorzy: Grażyna Katra, Ewa Sokołowska
Strony od-do: 95-108
Streszczenie: To zadania psychologa szkolnego związane z trudnościami w nauce należą do najważniejszych. Przystępując do pracy z dzieckiem mającym trudności w nauce, warto przestrzegać kilku podstawowych zasad. Należy uzyskać zgodę dziecka na kontakt psychologiczny, na równi ze zgodą jego rodzica. Trzeba też wykorzystać różnorodne źródła informacji diagnostycznych oraz uzyskać różnorodne wsparcie dla pracy z dzieckiem. Równie ważne jest nieustanne przypominanie sobie przez psychologa, że nie ma dwojga identycznych dzieci, ani dwóch identycznych problemów wśród szkolnych niepowodzeń. Niezbędne jest też poprzednie każdego działania psychologicznego na rzecz dziecka diagnozą. Dodatkowo potrzebna jest dbałość o to by diagnoza oraz wszelkie informacji o udzielanej pomocy były zrozumiałe dla nie-profesjonalisty. Nie można jednak pominąć dbałości o własny rozwój zawodowy przez samego psychologa.
Słowa kluczowe: psycholog; szkoła; nauczanie; niepowodzenia szkolne; monitoring; profilaktyka; promocja; interwencja
Dostęp WWW: https://wuw.pl/data/include/cms//The_Role_and_Tasks_Katra_Grazyna_Sokolowska_Ewa_red_2021.pdf?v=1639661699005
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323551423