Wypromowane prace dyplomowe
2005
Prace licencjackie
- Szkoła integracyjna próbą wyjścia z upośledzenia.
- Metody, formy i warunki aktywizacji mieszkańców w Domu Pomocy Społecznej (na podstawie Domu Pomocy Społecznej w Janowie Lubelskim).
- Zajęcia rewalidacyjne a rozwój społeczny dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną.
- Uczeń z rodziny problemowej a trudności i niepowodzenia szkolne.
- Czynniki warunkujące postawy rodziców wobec dzieci niepełnosprawnych w wieku przedszkolnym.
- Wzajemne relacje dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym.
- Sposoby aktywizacji mieszkańców Domu Pomocy Społecznej przez dzieci w wieku przedszkolnym.
- Dojrzałość emocjonalna jako czynnik warunkujący przystosowanie się dzieci 6- letnich w grupie zerowej.
2004
Prace licencjackie
- Sposoby komunikowania się dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną(na podst. badań uczniów klas IV-VI Ośrodka Szkolno-Wych. w Olbięcinie)
- Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - wypełnianie funkcji opiekuńczych
- Postawy młodzieży wobec niepełnosprawnych rówieśników (na podstawie badań młodzieży Zespołu Szkół w Zdziechowicach)
- Terapeutyczne oddziaływanie zwierząt na dziecko niepełnosprawne
- Funkcjonowanie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w wybranych sferach życia
- Wpływ zabaw materiałami przekształcalnymi naturalnymi na rozwój sprawności manualnych dzieci z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym
- Umiejętności komunikacyjne dzieci z zespołem Downa
- Obraz ucznia u nauczycieli szkół podstawowych i średnich
- Postawy rodzicielskie wobec dziecka chorego przewlekle - cukrzyca
- Stosunek społeczeństwa do osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Postawy rodzicielskie wobec dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (na przykładzie wybranej grupy rodziców)
- Postrzeganie własnej rodziny przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekiim