Integral development of students with special educational needs in inclusive education from a personalistic perspective

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2018
Tom: 42
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 181-194
Streszczenie: Prawo ucznia do integralnego rozwoju wynika z wewnętrznej godności każdej osoby, najpełniej wyjaśnionej w koncepcji klasycznego personalizmu. To prawo dotyczy każdego ucznia, niezależnie od jego wieku, uwarunkowań rodzinnych i społecznych czy też kompetencji poznawczych. W ostatnich latach promowany jest inkluzyjny model edukacji, gwarantujący wszystkim uczniom wysokiej jakości edukację w szkołach ogólnodostępnych. Celem artykułu jest ukazanie znaczenia koncepcji integralnego wychowania w edukacji inkluzyjnej i konieczności jej oparcia na personalistycznej wizji człowieka, która gwarantuje autentyczne dobro uczestników procesu inkluzji, bez ryzyka popadnięcia w błąd kolektywizmu lub nadmiernego indywidualizmu.
Słowa kluczowe: wychowanie integralne, inkluzja edukacyjna, specjalne potrzeby edukacyjne, Stefan Kunowski, personalizm
Dostęp WWW: https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2018.023/17103
DOI: 10.12775/PCh.2018.023



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Ewa Domagała-Zyśk",
title = "Integral development of students with special educational needs in inclusive education from a personalistic perspective",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2018",
number = "2",
pages = "181-194"
}

Cytowanie w formacie APA:
Domagała-Zyśk, E. (2018). Integral development of students with special educational needs in inclusive education from a personalistic perspective. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 2, 181-194.