Primus inter pares - jak rozwijać i wykorzystywać potencjał ucznia zdolnego na zajęciach językowych
[Primus inter pares - how to develop and use the potential of a student who is capable of language classes ]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Language and Literary Studies of Warsaw (ISSN: 2083-120X)
Rok wydania: 2018
Numer czasopisma: 8
Strony od-do: 167-183
Streszczenie: W artykule podjęta zostaje próba odpowiedzi na pytania, jak wspierać ucznia zdolnego w rozwoju jego ponadprzeciętnego potencjału, a jednocześnie wykorzystać jego zdolności w pracy z całą klasą/grupą, którą cechuje zazwyczaj duża heterogeniczność, jeśli chodzi o potencjał edukacyjny poszczególnych uczących się. W artykule przedstawione zostały skuteczne metody pracy indywidualnej i grupowej z uczniem zdolnym, których celem powinno i może być - obok ciągłego rozwijania zdolności językowych ucznia zdolnego i jego autonomii - również budowanie dobrych relacji między uczącymi się i integracja grupy. W pracy nakreślono również potencjalne problemy, które mogą pojawić się na zajęciach w grupie o heterogenicznej strukturze edukacyjnej oraz sposoby ich rozwiązania. Powodem występowania problemów podczas współpracy w grupie może być m.in. postawa ucznia zdolnego wobec pozostałych członków klasy/grupy. W artykule scharakteryzowane zostały trzy typy postaw.
Słowa kluczowe: uczeń zdolny, autonomia w nauce języka obcego, indywidualizacja, zajęcia grupowe, heterogeniczność
Dostęp WWW: https://academic-journals.eu/pl/czasopisma/roczniki-naukowe-lsw-w-warszawie/n,234
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Eliza Chabros",
title = "Primus inter pares - jak rozwijać i wykorzystywać potencjał ucznia zdolnego na zajęciach językowych",
journal = "Language and Literary Studies of Warsaw",
year = "2018",
number = "8",
pages = "167-183"
}
Cytowanie w formacie APA:
Chabros, E. (2018). Primus inter pares - jak rozwijać i wykorzystywać potencjał ucznia zdolnego na zajęciach językowych. Language and Literary Studies of Warsaw, 8, 167-183.