Senior w grupie nierówieśniczej - jak go wspierać i motywować
[Senior learners in the unequal group – how to support and motivate them]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Języki Obce w Szkole (ISSN: 0446-7965)
Rok wydania: 2019
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 75-80
Streszczenie: Wśród uczestników kursów językowych coraz częściej spotkać można osoby starsze. W artykule podjęta zostaje próba ustalenia, jaką rolę w procesie motywacji seniorów do nauki języka obcego w grupie o niejednolitej wiekowo strukturze odgrywa nauczyciel. Analizowana jest przy tym rola nauczyciela zarówno w podtrzymaniu istniejącej już motywacji, jak i eliminowaniu wpływu czynników demotywujących, które wynikają z zaawansowanego wieku uczących się, takich jak np. zaburzenia pamięci, spadek wydolności uwagi, osłabienie zmysłów, zdecydowanie różne od pozostałych uczestników biografie edukacyjne oraz specyficzne cele i zainteresowania. Równie ważnym zadaniem nauczyciela jest tworzenie nowych motywów, które w danym kontekście edukacyjnym mogą przełożyć się na większą motywację seniora do nauki języka. Wśród czynników o dużym potencjale motywacyjnym szerzej omówiona zostaje rola interakcji, emocji i postawy samego nauczyciela wobec ucznia-seniora.
Słowa kluczowe: motywacja, nauczanie języka obcego seniorów
Dostęp WWW: http://czytelnia.frse.org.pl/media/jows_1-2019_online.pdf
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Eliza Chabros",
title = "Senior w grupie nierówieśniczej - jak go wspierać i motywować",
journal = "Języki Obce w Szkole",
year = "2019",
number = "1",
pages = "75-80"
}
Cytowanie w formacie APA:
Chabros, E. (2019). Senior w grupie nierówieśniczej - jak go wspierać i motywować. Języki Obce w Szkole, 1, 75-80.