Dawid Kowalczyk

Edukacyjne aspekty gier komputerowych w nauczaniu historii. Praktyczne wykorzystanie gry komputerowej Hearts of Iron IV na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej
[Various aspects of the game and gamification in the culture of the 21st century]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Nazwa konferencji: Różne aspekty gry i grywalizacji w kulturze XXI wieku
Miejsce: Lublin, forma online
Rok wydania: 2022
Tytuł publikacji: Edukacyjne aspekty gier komputerowych w nauczaniu historii. Praktyczne wykorzystanie gry komputerowej Hearts of Iron IV na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej
Redaktorzy: Monika Szabłowska-Zaremba
Strony od-do: 62-80
Streszczenie: Współczesna szkoła ze względu na ciągle zmieniające się możliwości technologiczne powinna skupić się na uatrakcyjnieniu procesu kształcenia. Wdrażanie nowych wirtualnych narzędzi edukacyjnych, w tym gier komputerowych, jest szczególnie ważne w procesie edukacji historycznej. Ich wykorzystanie pozwoli chociażby na częściowe zatarcie panującego mitu postrzegania historii przez pryzmat nudnych zajęć szkolnych, na których prowadzący skrupulatnie dopytywali o daty. Jedną z obiecujących i dających ogromne pole do popisu prowadzącym zajęcia jest gra komputerowa szwedzkiego studia Paradox Interactive Hearts of Iron IV. W niniejszym artykule autor skupił się na przedstawieniu jej praktycznego zastosowania podczas zajęć dydaktycznych na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej.
Słowa kluczowe: edukacja historyczna, Hearts of Iron IV, ahistoryzm, gra komputerowa



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dawid Kowalczyk",
title = "Edukacyjne aspekty gier komputerowych w nauczaniu historii. Praktyczne wykorzystanie gry komputerowej Hearts of Iron IV na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej",
journal = "",
year = "2022",
pages = "62-80"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kowalczyk, D. (2022). Edukacyjne aspekty gier komputerowych w nauczaniu historii. Praktyczne wykorzystanie gry komputerowej Hearts of Iron IV na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej. , 62-80.