Przebaczenie w rodzinie - implikacje pedagogiczne
[ The forgiveness in the family - pedagogical implications]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2016
Tom: 38
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 127-141
Streszczenie: W artykule pedagogiczna refleksja nad przebaczeniem prowadzona jest w odniesieniu do wychowania w rodzinie. Przyjęto rozumienie przebaczenia jako procesu i postawy. W analizie zagadnień odwołano się do systemu wartości, relacji wewnątrzrodzinnych i znaczenia wychowania w kształtowaniu postaw. Wskazano, że z jednej strony życie w rodzinie powinno odznaczać się postawą przebaczenia, z drugiej wychowanie w rodzinie powinno kształtować postawę przebaczenia. Obie kwestie podjęto w pedagogicznej perspektywie.
Słowa kluczowe: wartości, wychowanie, rodzina, relacja, przebaczenie, proces, postawa
Dostęp WWW: http://apcz.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2016.026/10710
DOI: 10.12775/PCh.2016.026



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Danuta Opozda",
title = "Przebaczenie w rodzinie - implikacje pedagogiczne",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2016",
number = "2",
pages = "127-141"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opozda, D. (2016). Przebaczenie w rodzinie - implikacje pedagogiczne. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 2, 127-141.