Problem wartości i wartościowania w procesie wychowania dziecka w rodzinie – w perspektywie metodologicznej
[The issue of values and valuation in the process of upbringing a child in the family in methodological perspective]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2015
Tom: 36
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 183-195
Streszczenie: W niniejszym artykule podjęta została próba zarysu problemu wartości i wartościowania z metodologicznej perspektywy pedagogiki rodziny. Problematykę tę można ująć umownie w odwołaniu do wstępnych ustaleń, do ogólnych ujęć na temat udziału aksjologii w pedagogice oraz w odwołaniu do ujęć wąskich zjawisk i ich badań. Tekst ma charakter bardziej ogólnego spojrzenia. Jest propozycją wyeksponowania niektórych kwestii, które warto uwzględnić w analizach czy badaniach wychowania w rodzinie. Jest też formą zwrócenia na nie uwagi, zwłaszcza wśród początkujących badaczy.
Słowa kluczowe: rodzina, wychowanie, wartości, pedagogika rodziny
Dostęp WWW: http://apcz.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2015.032/8690
DOI: http://dx.doi.org/10.12775/PCh.2015.032



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Danuta Opozda",
title = "Problem wartości i wartościowania w procesie wychowania dziecka w rodzinie – w perspektywie metodologicznej",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2015",
number = "2",
pages = "183-195"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opozda, D. (2015). Problem wartości i wartościowania w procesie wychowania dziecka w rodzinie – w perspektywie metodologicznej. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 2, 183-195.