Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny
[Interdisciplinarity and intradisciplinarity in family pedagogy]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2014
Tom: 34
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 169-183
Streszczenie: W artykule podjęta została problematyka interdyscyplinarności i intradyscyplinarności w pedagogice rodziny. Tekst nawiązuje do metodologicznych zagadnień pedagogiki rodziny, a szczególnie jej przedmiotu badań. Przedstawia problem specjalizacji i integracji wiedzy o wychowaniu w rodzinie. Wymóg interdyscyplinarności i intradyscyplinarności w pedagogice rodziny istotnie łączy się z rozwojem pedagogicznej wiedzy o wychowaniu w rodzinie. Wiedzy dynamicznej, która jest efektem dialogu prowadzonego wewnątrz dyscypliny i poza nią. Można sformułować pytanie, czy in statu nascendi pedagogiki rodziny jest raczej jej przywilejem czy jarzmem?
Słowa kluczowe: interdyscyplinarność, intradyscyplinarność, pedagogika rodziny, wiedza wychowanie, rodzina
Dostęp WWW: http://apcz.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/6124/5585
DOI: http://dx.doi.org/10.12775/PCh.2014.029



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Danuta Opozda",
title = "Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2014",
number = "2",
pages = "169-183"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opozda, D. (2014). Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 2, 169-183.