Kategoria odpowiedzialności w strukturze jednostkowej wiedzy o wychowaniu – predyktory i przejawy. Komunikat z badań
[The category of responsibility in the structure of indicidual knowledge about education - predictors andmanifestations. Reaeach statement]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Rok wydania: 2015
Tom: 7(43)
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 63-79
Streszczenie: Niniejszy tekst jest włączeniem się w pedagogiczną refleksję nad odpowiedzialnością w wychowaniu w rodzinie. Przedstawiam w formie komunikatu wybrane rezultaty badań własnych i próbę ich interpretacji. Zgromadzone w ich wyniku dane empiryczne umożliwiają sformułowanie wniosków i przewidywań co do odpowiedzialności jako schematu wiedzy, jej predyktorów i przejawów, a także jej funkcji regulacyjnych.
Słowa kluczowe: odpowiedzialność, wiedza, schemat, wychowanie, rodzina
Dostęp WWW: https://tnkul.pl/files/userfiles/files/RPed2015nr1_063-078_Opozda.pdf
DOI: http://dx.doi.org/10.18290/rped.2015.7(43).1-5



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Danuta Opozda",
title = "Kategoria odpowiedzialności w strukturze jednostkowej wiedzy o wychowaniu – predyktory i przejawy. Komunikat z badań",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2015",
number = "1",
pages = "63-79"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opozda, D. (2015). Kategoria odpowiedzialności w strukturze jednostkowej wiedzy o wychowaniu – predyktory i przejawy. Komunikat z badań. Roczniki Pedagogiczne, 1, 63-79.