Integral Upbringing as the Fundamental Category of Practice and Theory of Pedagogy of Family in Christian Inspiration

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2018
Tom: 42
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 151-164
Streszczenie: Artykuł zawiera treści, które wskazują na zarys zagadnień związanych z kategorią „wychowanie integralne” podejmowanych w perspektywie pedagogiki rodziny. Można je umiejscowić w dwóch obszarach. Pierwszy ogniskuje zagadnienia dotyczące rozwoju integralnego członków rodziny oraz szczególnego udziału rodziny w rozwoju i wychowaniu integralnym człowieka. Umownie można przyjąć, że jest to bezpośredni przedmiot refleksji pedagogicznej dotyczący realności i codzienności życia małżeńsko-rodzinnego. Drugi obszar dotyczy pytań o „kategorię wychowania integralnego” w strukturze teorii wychowania w rodzinie i w procesie budowania wiedzy o rodzinie.
Słowa kluczowe: wychowanie integralne, rodzina, rozwój, pedagogika rodziny
Dostęp WWW: https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2018.021/17101
DOI: 10.12775/PCh.2018.021



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Danuta Opozda",
title = "Integral Upbringing as the Fundamental Category of Practice and Theory of Pedagogy of Family in Christian Inspiration",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2018",
number = "2",
pages = "151-164"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opozda, D. (2018). Integral Upbringing as the Fundamental Category of Practice and Theory of Pedagogy of Family in Christian Inspiration. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 2, 151-164.