Transgresja w pedagogicznych badaniach nad wychowaniem w rodzinie
[Transgession in Pedagogical Research on Upbringing in a Family]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne (ISSN: 2300-1739)
Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 10(2)
Strony od-do: 31-45
Streszczenie: W artykule przedstawiono problem transgresji w odniesieniu do procesu badań w pedagogice rodziny. Wskazano, że złożoności wychowania w rodzinie wymaga wychodzenia poza utarte schematy i stałe granice oraz wymaga współpracy różnych nauk. Wielowymiarowość wychowania w rodzinie w sposób szczególny uzasadnia i prowokuje badaczy tej rzeczywistości do przyjęcia transgresyjnej postawy w jej poznawaniu. Niniejsza refleksja jest zainspirowana Jubileuszem Księdza Profesora Jana Śledzianowskiego – badacza rodziny jako środowiska wychowania człowieka.
Słowa kluczowe: wychowanie, rodzina, badania, transgresja
Dostęp WWW: http://zn.wsbip.edu.pl/sectioa/2018%281%291/31-44.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Danuta Opozda",
title = "Transgresja w pedagogicznych badaniach nad wychowaniem w rodzinie",
journal = "Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne",
year = "2017",
number = "10(2)",
pages = "31-45"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opozda, D. (2017). Transgresja w pedagogicznych badaniach nad wychowaniem w rodzinie. Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne, 10(2), 31-45.