The outline of family upbringing theory in pedagogical reflection of Teresa Kukołowicz and Józef Wilk

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2017
Tom: 40
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 231-246
Streszczenie: Celem niniejszego artykułu jest przede wszystkim wyróżnienie i uporządkowanie istotnych w mojej ocenie kwestii dotyczących wychowania w rodzinie, które podejmowane były przez Teresę Kukołowicz i Józefa Wilka. Tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie o to, co wnieśli profesorowie w refleksję nad wychowaniem w rodzinie. Zarysowana w niniejszym artykule treść refleksji autorów jest istotna z uwagi na próby rekonstrukcji teorii wychowania w rodzinie. W artykule krótko zakreśliłam strukturę instytucjonalną, w ramach której swą działalność naukowo-badawczą prowadzili wspomniani autorzy. W dalszej kolejności prezentuję główne kierunki pedagogicznej refleksji nad wychowaniem w rodzinie – najpierw T. Kukołowicz, potem J. Wilka. Następnie przedstawiam kilka uwag kończących.
Słowa kluczowe: rodzina, dziecko, wychowanie, teoria wychowania w rodzinie, wiedza
Dostęp WWW: http://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/download/PCh.2017.034/14300
DOI: 10.12775/PCh.2017.034



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Danuta Opozda",
title = "The outline of family upbringing theory in pedagogical reflection of Teresa Kukołowicz and Józef Wilk",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2017",
number = "2",
pages = "231-246"
}

Cytowanie w formacie APA:
Opozda, D. (2017). The outline of family upbringing theory in pedagogical reflection of Teresa Kukołowicz and Józef Wilk. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 2, 231-246.