Ewaluacja materiałów dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się języka ukraińskiego jako obcego w szkolnictwie wyższym
[Evaluation of teaching materials in the process of teaching and learning Ukrainian as a foreign language in higher education]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2015
Tom: 63
Numer czasopisma: 7
Strony od-do: 237-248
Streszczenie: Artykuł stanowi próbę oceny wybranych materiałów glottodydaktycznych (podręczników) do nauki języka ukraińskiego, wykorzystywanych w procesie dydaktycznym na poziomie szkolnictwa wyższego od lat 90. XX wieku. W pierwszej części artykułu zaprezentowano rodzaje materiałów glottodydaktycznych oraz omówiono ich miejsce i funkcje w procesach nauczania i uczenia się języka obcego. W drugiej części artykułu poddano ocenie wybrane podręczniki do nauki języka ukraińskiego, uwzględniając kryteria zewnętrzne, dotyczące np. programów nauczania oraz wewnętrzne, odnoszące się m. in. do potrzeb ucznia czy nauczyciela.
Słowa kluczowe: język ukraiński, materiały glottodydaktyczne, podręcznik, proces dydaktyczny
Dostęp WWW: https://tnkul.pl/files/userfiles/files/RH2015z7_237-248_Nowacka.pdf
DOI: 10.18290/rh.2015.63.7-13



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dagmara Nowacka",
title = "Ewaluacja materiałów dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się języka ukraińskiego jako obcego w szkolnictwie wyższym",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2015",
number = "7",
pages = "237-248"
}

Cytowanie w formacie APA:
Nowacka, D. (2015). Ewaluacja materiałów dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się języka ukraińskiego jako obcego w szkolnictwie wyższym. Roczniki Humanistyczne, 7, 237-248.