Etyka dla nauczycieli etyki
[Ethics for the Ethics' Teachers]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Diametros (ISSN: 1733-5566)
Rok wydania: 2010
Numer czasopisma: 25
Strony od-do: 2-19
Streszczenie: Sposób nauczania danej dyscypliny dyktowany jest jej specyfiką. Nie inaczej jest w przypadku etyki. Artykuł jest stąd próbą wyprowadzenia ze specyfiki nauczania etyki postulatów natury moralnej, jakich należałoby w jej uczeniu przestrzegać. Na treść artykułu składają się zatem trzy kwestie: najpierw zostaje wstępnie odróżniony fenomen moralności od etyki, która jest jego filozoficzną interpretacją, następnie przedstawiona została specyfika nauczania etyki wynikająca najogólniej z faktu swoistego napięcia pomiędzy jej teoretycznym charakterem a praktycznym przeznaczeniem, w ostatniej zaś części artykułu zostały sformułowane postulaty, jakich należałoby przy nauczaniu etyki przestrzegać.
Słowa kluczowe: nauczyciel, moralność, norma, słuszność, autorytet
Dostęp WWW: http://www.diametros.iphils.uj.edu.pl/?l=1&p=anr26&m=25&if=0&ii=24&ik=25&ij=267



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Barbara Chyrowicz",
title = "Etyka dla nauczycieli etyki",
journal = "Diametros",
year = "2010",
number = "25",
pages = "2-19"
}

Cytowanie w formacie APA:
Chyrowicz, B. (2010). Etyka dla nauczycieli etyki. Diametros, 25, 2-19.